muzicafe
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

CARLOS DI SARLI

Aşağa gitmek

CARLOS DI SARLI Empty CARLOS DI SARLI

Mesaj  Admin C.tesi Ara. 12, 2009 11:56 pm

http://www.todotango.com/english/creadores/cdisarli.html
http://www.milonga.co.uk/tango/disarli.shtml

Carlos Di Sarli (January 7, 1903 - January 12, 1960) was an Argentine tango musician, orchestra leader, composer and pianist.

Before starting his own tango orchestra, he played in Osvaldo Fresedo's orchestra. He developed smooth, clean-sounding, powerful arrangements with his Orquesta típica. His recordings span 27 albums.

His early music had fairly simple rhythms; unfortunately, many of these recordings are poor quality. As he matured, Di Sarli's music became more lyrical and playful; however, he maintained a clear rhythm which gives an easy, danceable sound for beginners and sufficient complexity and variation for the more advanced dancers. For these reasons, he is played regularly in milongas for social tango dancing.

Di Sarli always avoided the extremes of the evocative traditional tango and the avant-garde, preferring to forge his own style without concession to the fashions of the day. He recorded many numbers more than once, perhaps with different singers. Across different recordings of the same instrumental title, little difference is heard although he is seen as "innovating". Such is his reputation, his nackname was El Señor del Tango (Lord of Tango).
Kaynak. Vikipedi
*****

Besteciler arasında onu diğerlerinden ayıran en büyük özellik, tangonun ritmik kadansını armonik strüktür ile kombinasyonunu görünürde çok kolay, ancak değişik nüanslarla süsleyerek gerçekleştirmiş olmasıdır.
di sarli’nin yapıtlarını çağının önemli iki akımına da dahil edemeyiz. ne canaro ve firpo gibi geleneksel, ne de de caro gibi yenilikçi bir stile sahiptir. di sarli arjantin tango tarihine, uzun kariyeri süresince aynı kalmış ilginç müzik profiliyle kendi damgasını vurmuştur.
ilk dönemlerindeki sexteti, osvaldo fresedo etkilerini taşımakla ve bu stilin önde gelenlerinden olmakla beraber zaman içinde kendi saf modeli ile müziğinin değişik doğasını yaratmıştır.
di sarli çok yetenekli bir bir piyanistti. enstrümanı başında kendi orkestrasının senkronizasyonunu büyük bir ustalıkla yönetirdi.
orkestrasyon yapısında yalnızca enstrüman soloları yer almamakta, bandoneon partisyonu zaman zaman melodiyi vurgulamakla beraber, özünde ritmik ve dans edilebilir bir rol üstlenmektedir. keman zarif bir biçimde, bazen solo olarak bazen de kontr melodi olarak sergilenmektedir.
piyano, “öneren” ve “yol gösteren” rolünün yanısıra ilginç motifli bas çizgisiyle ustanın imzası haline gelmiş, kibar diliyle ve nazik ritmiyle özellikle dans için çalmaktadır.
çok sevdiği dostu fresedo’ya adadığı “milonguero viejo” adlı beste kendi müzikal modeline ilginç bir şekilde ters düşen paradoksal bir örnektir.
di sarli, çocukluğunda piyanoya klasik müzik ile başlamış, 13 yaşında öğretmeni ve babasının muhalefetine rağmen arjantin içinde popular müzik ve tango çalan bir grup ile turneye çıkmıştır. daha sonra yaşadıkları la pampa’da babası gibi italyan göçmeni olan aile dostlarının işlettiği bir sinema ve caféde solo olarak piyano çalmaya başlamıştır.
1919 yılında 16 yaşındayken yaşadığı kasaba olan bahia blanca’da ilk orkestrasını kurmuş ve uzun sanat kariyerine başlamıştır.
1923 yılında kardeşi rogue ile buenos aires’e gelmiş, akrabaları olan buenos aires polis bandosu şefi alberico spatola onu bandoneoncu anselmo aieta ile tanıştırmıştır. daha sonra kemancı juan pedro castillo önderliğindeki zamanın popüler oluşumlarından olan "the king of pizzicato" grubuna dahil olmuştur.
bu arada aynı zamanda "canaro en parís"’in yaratıcısı, alejandro scarpino’nun triosunda görev almakta ve aktris ve şarkıcı olinda bozán’ın elektra etiketi altında yapılan kayıtlarında çalmaktaydı.
kemancı jose pecora aracılığıyla sonradan çok iyi dost olacağı osvaldo fresedo ile tanıştı ve fresedo orkestrasıyla fenix tiyatrosunda çalmaya başladı.
1927 yılı sonlarında kemanlarda jose pecora ve david abramsky, bandoneonlarda cesar ginzo ve tito lando, kontrbasta adolfo kraus, piyanoda kendisi olmak üzere ilk sextetini kurdu. ertesi yıl ilk kontratını rca-victor firması ile imzaladı.
sahnede, kayıtlarda ve radyoda birlikte çalıştığı vokalistler arasında santiago devin, ernesto fama ve fernando diaz’ı sayabiliriz.
Kaynak: Ekşi Sözlük
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2401
Kayıt tarihi : 01/04/08

https://muzicfe.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz