muzicafe
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

PIERRE AMOYAL

Aşağa gitmek

PIERRE AMOYAL Empty PIERRE AMOYAL

Mesaj  Admin Perş. Mayıs 22, 2008 10:35 am

Pierre Amoyal is well known to music lovers. He has played with the greatest conductors and orchestras in the most prestigious concert halls of the world. This virtuoso is also the lucky owner of the one of the most beautiful violins ever made : the famous "Kochanski," a Stradivarius that was stolen from him in 1987, and which was miraculously recovered four years later by the Italian "Carabinieri".

When Amoyal was only twelve years old, he completed his studies at the Paris Conservatory with a First Prize. The prodigy then left for Los Angeles to study with the legendary Jascha Heifetz. The two spent five intense years together, culminated by chamber music concerts and recordings with the cellist, Gregor Piatigorski.





At the age of 22, he made his European debut with the late Sir Georg Solti and the Orchestre de Paris, followed by appearances in all of the major European capitals, as well as in the USA, Canada, Mexico, South America and in the Far East. Amoyal has played under the most important conductors of the last three decades: von Karajan, Ozawa, Boulez, Maazel, Solti, Pretre, Sanderling, Roshdestvensky, Rattle, and Mung Whun Chung, to name only a few. His first appearance with the Berlin Philharmonic under Maestro von Karajan in Berlin was followed by many further performances with this orchestra, including the German premier of the Dutilleux Concerto under Lorin Maazel. In 1985, he made his recital debut in Carnegie Hall, which received outstanding critical acclaim.




He was the youngest musician ever to be nominated as a professor at the Paris Conservatory. Following his move to Switzerland, he now teaches at the Lausanne Conservatory. Also in Lausanne, he initiated a novel music academy, dedicated to the violin/piano repertoire, which he gives annually with Bruno Canino.

Pierre Amoyal is a very touching example of a virtuoso whose exceptional talents never hindered his love of hard work, nor a development of the most essential human qualities.


[img]PIERRE AMOYAL Amoyal10[/img]
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2401
Kayıt tarihi : 01/04/08

https://muzicfe.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

PIERRE AMOYAL Empty ******

Mesaj  Admin Perş. Mayıs 22, 2008 10:45 am

Deniz Toygür / Pierre Amoyal: “Mutlu başlangıç”la biten bir rastlantı öyküsü
Salı ~ Aralık 12, 2007 by admin Posted in Cumhuriyet Yazıları

YANSIMALAR / Şefik Kahramankaptan / Cumhuriyet Ankara Eki / 30 Kasım 2007


Deniz Toygür / Pierre Amoyal:
“Mutlu başlangıç”la biten bir rastlantı öyküsü
Bazen insanın içi mutlulukla, sevinçle dolar ya… Geçtiğimiz haftasonu Bilkent Senfoni Orkestrası eşliğinde Fransız kemancı Pierre Amoyal’ın dinletisini tamamladıktan sonra yanına 20 yaşındaki kemancımız Deniz Toygür’ü alarak düzenlediği küçük törendeki konuşmayı dinlerken, müthiş bir mutluluk duydum.
Deniz Toygür, Bilkent’te Feruza Abdullayeva’nın öğrencisi olarak lisans öğrenimini tamamlama çabası içinde, Gülden Turalı Keman Yarışması’nda ikincilik almış, yetenekli bir genç kemancı. Geçtiğimiz ilkbaharda Deniz’in, genç piyanist Başar Can Kıvrak’la verdiği oda müziği dinletisi sonrasında “enstrüman sorunu” üzerine bu köşede bir yazı yazmış, başta yaratılacak fonlarla edinilecek kaliteli çalgıların “tahsis” yöntemiyle genç yeteneklere verilmesi olmak üzere çözüm yolları üzerinde durmuştum. Çünkü Deniz’in elinde ilk eğitime başladığında yeterli olabilecek ama iş dinleti vermeye geldiğinde, yeteneğini, çaldığıyla ilgili yorumunu yansıtmasına olanak vermeyen sıradan bir çalgı vardı. Bir memur ailesinin çocuğu olarak, daha iyi bir çalgıyı edinme olanağı da pek ufukta gözükmüyordu.
Günümüzün önde gelen kemancılarından Pierre Amoyal ise, ünlü Jascha Heifetz’in öğrencisi… Virtüoz solistliğiyle birlikte oda müziği alanında uzman bir kemancı. Uzun yıllar mezunu olduğu Paris Konservatuvarı’nda profesörlük yaptı. Halen İsviçre’de Lozan (Lausanne) Konservatuvarı’nda (Haute Ecole de Musique) ders veriyor.. Alexis Weissenberg ile kurduğu ve halen Bruno Canino ile ortaklaşa düzenlediği, Keman-piyano repertuvarına ağırlık verdiği; Lausanne Yaz Müzik Okulu artistik direktörlüğü görevini sürdürüyor.
Bu iki ismin yolları Amoyal geçtiğimiz yıl Ankara’da, Alban Berg’in keman konçertosunu seslendirmek üzere Bilkent’e geldiğinde kesişti. Amoyal, keman öğrencileri için düzenlediği ustalık çalışmasına katılan Deniz’in çalışını çok beğenmiş ve kendisini yaz aylarında Lozan’daki yaz akademisine davet etmişti.
Öykünün sonrasını sahnede Amoyal ingilizce olarak anlattı, Deniz de türkçeye çevirdi. Lozan’daki çalışmanın sonunda 80 kişilik küçük salonlarında halka açık dinletiler düzenleniyordu. Bu dinletiler sırasında Deniz çaldıktan sonra Amoyal, dinleyicilere hitaben “ Herhalde siz de elinde iyi bir enstrüman olsa, genç kemancımızın yeteneklerinin daha iyi algılanabileceğinin farkındasınız” demiş, salondakiler durumu tebessümle karşılamışlardı.
Ertesi gün ise beklenmedik gelişme yaşanıyor, adının açıklanmasını istemeyen İsviçreli bir hanım, Pierre Amoyal’a gelerek Deniz’i ve çalışını çok beğendiğini belirtiyor, iyi bir keman alınabilmesi için 25 bin İsviçre Frangı tutarında fon tahsis ediyordu.
Buradan sonrası ise Amoyal’ın dürüst, beyefendi, öğretici kişiliğinin önemli bir yansımasıydı. Usta kemancı bu fonla, Deniz’e iyi bir keman bulabilmek için araştırmalara başlıyor ve sonunda İtalya’da “keman koleksiyonu” sahibi olan bir dostundan ricada bulunuyordu. Bu koleksiyondan çıkan keman 1936 yapımı bir “ Emanuele Egildo”ydu. Bu keman İtalyan luthiye Egildo’nun (1866-1955) atölyesinden, ustanın bilgi ve deneyim birikiminin üst düzeyde olduğu 70 yaşında çıkmıştı.
Kemanın bir “koleksiyon çıktısı” olduğu yıpranmamış görüntüsünden belli oluyordu. Tıpkı Anadolu’da çeyiz sandıklarından çıkan, dokunalı 6-70 yıl olmasına karşın kullanılmamışhalılar gibi… Amoyal’in seçtiği barok dönem Fransız kemancı-besteci Jean-Marie Leclair’in( 1697 – 1764) iki keman için düosunu birlikte seslendirirlerken, Deniz’in yeni kemanının ses renginin de çok güzel olduğunu gördük.
Amoyal, konuşması sırasında, hemen arkada ikinci keman grup şefi olan Deniz’in hocası Feruza Abdullayeva’ya da teşekkürü ihmal etmedi. Deniz, bu yıl lisansı tamamlayıp, gelecek eylül’den itibaren Lozan’da Pierre Amoyal’la master çalışmalarına başlamayı hedefliyor. Bu zorlu çalışmada yeni kemanının onun için sıkı bir motivasyon ögesi ve destek olacağı kuşkusuz.
Biz de hep “mutlu son” merakı vardır, ben bu olayı “mutlu başlangıç” olarak nitelendiriyor, Deniz Toygür’ün yeteneğini, azmiyle birleştirerek dünya piyasasına iyi bir kemancı olarak katılmasını diliyorum. Bu arada, çalgı sorunu ve yapılabilecekler konusunda sayısız yazı ve konuşmalarımıza karşın Türkiye’de hiçbir banka, büyük sermaye grubu ve şirketin kılı kıpırdamazken, İsviçre’de duyarlı bir dinleyicinin olumlu davranış biçimi ve katkısına dikkatinizi çekmek , “yorumsuz” diye de eklemek istiyorum.
Konsere gelince, tümüyle Fransız bestecilerin yapıtları seçilmişti. Debussy’nin piyano için bestelediği, sonra orkestra uyarlaması yapılan “Clair de Lune”da önemli işlevi olan harpde konuk sanatçı CSO’nun aynı zamanda müdürlüğünü yapan Çağatay Akyol’du. Akyol, çalışıyla şef Emil Tabakov’un özel teşekkürünü aldı.
Pierre Amoyal, kendi ulusal bestecilerinin yapıtlarında Chausson’un “ Poem” iyle Ravel’in “Tzigane” ında, virtüozitesini bir kez daha sergiledi. İkinci yarıda ise şef Tabakov’un seçimi, Bizet’in “Carmen” operasından Rus besteci Shchedrin’in yaylılar ve vurmalı çalgılar için düzenlemesiydi. Vurmalıların solo çalgılar olarak çok önemli rol üstlendiği bu düzenlemede, vurmalı çalgılar Bilkent’ten Aydın Mecid, Rahim Namazov, Aykut Köselerli, Can Ünlüsoy ve CSO’dan Hakan Yağuş tarafından kullanıldı. Başarılı bir seslendirme oldu. Bu tür yapıtları sadece dinlemek değil, seyretmek de önemlidir. Etkiyi ve yapıtı algılamayı arttırır. Vurmalı çalgılar takımının kendi içindeki hareketliliği, çalgıları değişimlerini görmek sanırım Bilkent dinleyicisi üzerinde yapıtın etkisini güçlendirdi. Herkes salondan keyifle, iyi bir solisti ve orkestrayı dinlemenin, mutlu bir dayanışmaya tanık olmanın memnuniyeti içinde ayrılmış olmalı…
[img]PIERRE AMOYAL Deniz-10[/img]
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2401
Kayıt tarihi : 01/04/08

https://muzicfe.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz